Ne, Meta želi igrati ključno vlogo pri tranziciji fizičnega sveta v metasvet, kjer digitalno okolje postane nov center socialnega, delovnega in zabavnega dogajanja. Čeprav tehnologija trenutno še ni na nivoju, ki bi omogočal selitev človeške vrste v digitalni svet, so pri Meti prepričani, da je prehod le še vprašanje časa. A kot eden ključnih igralcev ne želijo le križem rok čakati, da se tehnologija dovolj razvije, temveč pri razvoju aktivno sodelujejo.
AR proti VR
Razlika med virtualno resničnostjo (VR) in nadgrajeno resničnostjo (AR) je jasna: Virtualna resničnost nas popelje v popolnoma virtualen digitalni svet, kjer fizična okolica nima več nobenega pomena, nadgrajena resničnost pa fizično okolje z digitalnimi elementi povzdigne na višjo raven. Igranje videoiger z očali VR je primer virtualne resničnosti, saj se dogajanje igre ne ozira na našo fizično okolico, postavljanje virtualnega pohištva v našo fizično dnevno sobo pa je primer nadgrajene resničnosti, saj se digitalna vsebina ozira na naše fizično okolje in ga dopolni. Čeprav je utopija Zuckerberga in podobnih bržčas življenje v popolni virtualni resničnosti, kjer fizični svet nima več nobenega pomena, je vsaj za prehod v to fazo nujen razvoj nadgrajene resničnosti, ki pa je trenutno še v povojih. Čeprav že obstajajo očala, ki čez naše vidno polje projicirajo določene informacije (več o tem lahko preberete tukaj), je do prave izkušnje AR, ki bi resnične elemente naše okolice uporabila in digitalno prilagodila, še daleč. Glavni izziv nadgrajene resničnosti je prepoznavanje specifičnih tridimenzionalnih objektov, ki je, tako Zuckerberg, izredno velik inženirski izziv. V fazi prehoda, ko izkušnja AR še ni široko dostopna, se torej pojavlja hibrid, t. i. mešana resničnost, ki vsebuje tako elemente virtualne kot nadgrajene resničnosti.
Mešana resničnost
Mnogi veliki razvijalci virtualnega sveta so prepričani, da bo virtualna resničnost v luči razvoja nadgrajene resničnosti propadla. Zakaj bi se hoteli odpovedati fizičnemu, se sprašujejo, če bi lahko fizični svet nadgradili z virtualnimi elementi in ga po svojih željah na ta način obogatili? Zuckerberg se ne strinja; očala nadgrajene resničnosti primerja s telefonom, ki nam pomaga olajšati vsakodnevne izzive, virtualno resničnost pa primerja s televizorjem, s katerim želimo pobegniti pred stresom resničnega sveta in se popolnoma sprostiti in odklopiti. V prihodnosti bo torej prostor tako za virtualno kot nadgrajeno resničnost, je prepričan ustanovitelj Facebooka, ki AR in VR vidi kot dve strani istega kovanca. V Meti se torej vedno bolj ukvarjajo z mešano resničnostjo, mešanico virtualne in nadgrajene resničnosti.
Kaj se dogaja v Meti?
Očala Quest so se iz očal virtualne resničnosti prelevila v očala mešane resničnosti. Pri Facebooku se namreč vse bolj poslužujejo vgrajenih kamer, ki so sicer predstavljale le dodatno varnostno funkcijo, po novem pa predstavljajo pomemben element pri kreiranju virtualnega sveta. Nizkoločljivostne črno-bele kamere so na začetku vgradili kot dodatek, ki ponuja okvirno sliko okolice, če se preveč približamo fizični oviri. Na primer če med igranjem igre zaidemo proti kavču, osebi ali domači živali, se čez virtualno sliko začne projicirati slika fizične okolice, da se lahko oviri umaknemo in nadaljujemo s svojo virtualno izkušnjo. A na pobudo inženirja je Facebookov tim razvijalcem omogočil, da fizične ovire uporabijo za projiciranje virtualnih elementov. Tako lahko po novem z očali Quest v svoji fizični dnevni sobi razbijemo led in začnemo loviti virtualne ribe pod svojim podom ali pa svojo delovno mizo virtualno dopolnimo z množico zaslonov. Fokus je še vedno na virtualni izkušnji (npr. lovljenje virtualnih rib), a igra za projiciranje uporabi delčke fizične resničnosti (led so naša tla v dnevni sobi), zaradi česar izkušnja ne spada niti pod AR niti pod VR, ampak pod mešano resničnost.
Kaj nas čaka?
Ni več skrivnost, da bodo nova Metina očala Quest opremljena z visokoločljivostnimi barvnimi kamerami, ki bodo omogočale še večjo vključenost virtualnega v naše fizično okolje. Čeprav je do majhnih AR očal, ki jih bomo nosili naokoli namesto telefonov, da čez resnično ulico projecirajo navigacijo in pred nas projecirajo osebo, s katero se pogovarjamo po telefonu, še daleč, je Metin razvoj mešane resničnosti jasen korak proti očalom nadgrajene resničnosti. Zuckerberg poudarja, da je nadgrajena resničnost sicer še daleč, a da je prav mešana resničnost na trenutni stopnji razvoja izredno pomembna. Uporabnikom omogoča zabavno izkušnjo, v katero je vključen tudi njihov fizični svet, razvijalcem pa omogoča, da že zdaj monetizirajo svoje ideje AR, kar povzroča rast podjetij, ki bodo čez nekaj let v ustvarjanju metasveta imela ključno vlogo.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV