Čeprav je igračarstvo najhitreje rastoča panoga in e-šport postaja prava zlata jama, pa so se na Kitajskem odločili, da najstnikom močno omejijo igranje računalniških iger, kar so zagotovo pozdravili številni starši, manj pa ponudniki spletnih iger. Kitajska je namreč največji potrošnik videoiger in številni mladi se soočajo z odvisnostjo.
Pobudniki ukrepov so bili zaskrbljeni starši. Kitajske oblasti so z začetkom šolskega leta mladoletnikom prepovedale igranje videoiger ob delavnikih in ga rezervirale zgolj za konec tedna. Mlajši od 18 let lahko spletne igre tako igrajo le po eno uro v petek, soboto in nedeljo, in sicer med 20. in 21. uro. Ponudniki videoiger morajo zagotoviti, da so vzpostavili sistem za preverjanje identitete, vse naslove iger pa bo treba povezati s sistemom za odvisnost.
Na Kitajskem je zasvojenost z videoigrami velik problem, za otroke z motnjami zaradi igranja pa nastajajo celo klinike, ki sestojijo iz terapije in vojaške vzgoje. Poleg tega Kitajsko pesti naraščajoča krivulja kratkovidnosti. Tamkajšnja nacionalna uprava za tisk in javne objave (NPPA), ki igre odobri, je nova pravila sprejela zaradi vse večje zaskrbljenosti za telesno in duševno zdravje otrok. Tam več kot 60 odstotkov mladoletnih Kitajcev pogosto igra videoigre na spletu, 13,2 odstotka pa ob delavnikih preigrava več kot dve uri na dan.
Zaostrovanje se je začelo že pred leti. Leta 2019 so sprejeli zakon, ki je igranje videoiger za mladoletnike omejil na 1,5 ure ob delavnikih in na tri ure med vikendi, medtem ko je bilo med 22. in 8. uro igranje iger v celoti prepovedano. Omejili so tudi nakupe znotraj iger. Mladoletnik je tako lahko na mesec porabil zgolj med 23 in 48 evrov, odvisno pač od starosti. Mladoletniki so že prej morali ob prijavi uporabljati svoja prava imena in identifikacijske številke. Kitajski internetni gigant Tencent je uvedel tudi funkcijo prepoznavanja obrazov, ki so jo poimenovali "polnočna patrulja", ki jo lahko vklopijo starši in s tem onemogočijo dostop do videoigre.
Ukrepi so naleteli na številne kritike, češ da tovrstna odločitev sporoča, da so vse videoigre slabe. Številni menijo, da je ukrep presplošen, saj da sta sedemletnik in sedemnajstletnik zelo različna ter da to preprečuje razvoj e-športa, saj najstniki nimajo možnosti treniranja in bodo to lahko začeli šele pri 18 letih.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV