LJ
Weather
16° | 5°
V formi
 
Alkoholiki živijo dlje kot abstinenti

Alkoholiki živijo dlje kot abstinenti

U.K.
05. september 2010, 12:57
2
Velikost pisave:

Najbolj kontroverzno dejstvo pri pitju alkohola je to, da mnogokrat tisti, ki ga veliko pijejo, umrejo pozneje kot tisti, ki se alkohola ne dotaknejo. Če seveda ne štejemo raznih prometnih nesreč, padcev in podobno.

Tako je vsaj pokazala študija, ki so jo izvedli ameriški psihologi. Do sedaj je veljala teorija, da so popolni abstinenti navadno ozdravljeni alkoholiki, ki so si že prej naredili ogromno nepopravljive škode.

Lepo dekle ob pijači
Popolna abstinenca ozdravljenih alkoholikov je v resnici škodljiva za njihovo zdravje. (Foto: iStockphoto)

Nova študija strokovne revije Alcoholism: Clinical and Experimental Research pa kaže, da je popolna abstinenca ozdravljenih alkoholikov v resnici škodljiva za njihovo zdravje, a to še ni najbolj pretresljiv izsledek. Po statistiki, popolni abstinenti, ne le ozdravljeni alkoholiki, umrejo mlajši kot tisti, ki konzumirajo večje količine alkohola.

Definicija zmernega pitja obsega eno do tri alkoholne pijače na dan, seveda pa je to odvisno od velikosti kozarca in narave alkoholne pijače. Zmerno pitje, še posebno rdečega vina, lahko izboljša zdravje srca, širi žile in posredno zmanjšuje možnost krvnih strdkov in celo izboljšuje socialno življenje.

Seveda to ni neki nov podatek, saj celo zdravniki priporočajo kozarček rdečega vina na dan, a zakaj abstinenti umirajo mlajši? Ena od prejšnjih raziskav je pokazala, da je več abstinentov v nižjem socialnem razredu, saj je alkoholna razvada lahko kar draga in ljudje iz nižjega socialnega razreda so bolj pogosto podvrženi stresu, kozarček ali dva pa stres vsaj za nekaj časa omilita, pogovor s prijatelji ob kozarčku, pa ga lahko popolnoma odpravi.

Raziskovalci so upoštevali praktično vse spremenljivke: socialno-ekonomski status, raven fizične aktivnosti, število prijateljev in prijateljic in tako naprej. Raziskavo je vodil psiholog Charles Holahan z univerze v Teksasu, v njej pa je več kot dvajset let sodelovalo prek 1800 udeležencev in velik del je bilo starih med 55 in 65 let. Raziskava je nedvomno pokazala, da so najbolj pogosto umrli tisti, ki so v tem obdobju abstinirali, pa naj je šlo za bivše alkoholike ali tiste, ki so pred tem pili zmerno, ali pa sploh ne.

Sicer raziskavi očitajo, da je bilo 63 odstotkov udeležencev v raziskavi moških, se pravi, da razmerje med moškimi in ženskami ni bilo natančno porazdeljeno, a Holahan pravi, da to v tem primeru ni bilo pomembno. 69 odstotkov abstinentov je med raziskavo, se pravi v 20 letih, umrlo. Čeprav je odstotek umrlih tako imenovanih 'težkih pivcev' blizu, pa je vseeno nižji, umrlo je namreč 60 odstotkov tistih, ki so bili alkoholiki, odstotek tistih, ki pijejo zmerno, pa je bil že precej nižji. V 20 letih je umrlo le 40 odstotkov zmernih pivcev.

Alkoholiki živijo dlje kot abstinenti
'Težki pivci' so bolj podvrženi cirozi in raznim oblikam raka. (Foto: iStockphoto)

Ta statistika je kar presenetljiva, saj so 'težki pivci' bolj podvrženi cirozi in raznim oblikam raka. Dr. Holahan trdi, da je to predvsem povezano s socialnim življenjem, ki je pomembno za mentalno in tudi fizično zdravje, predvsem pri blaženju stresa, poleg tega pa prijatelji pozitivno vplivajo na zdravje tudi zaradi tega, ker lahko opazijo, če je z osebo kaj narobe. Starejši abstinenti so pogosteje sami in bolj pogosto nagnjeni k depresiji ter stresu.

Seveda pa avtorji študije opozarjajo, da je pitje alkohola sicer lahko povezano z daljšim življenjem, a je alkohol potencialno smrtonosen. Dolgoročno pitje alkohola vpliva na spomin, uničuje možganske celice, povzroča agresijo in na splošno vpliva na življenje alkoholika ter njegove bližnje. Odvisnost od alkohola je prav tako nevarna kot katera koli druga odvisnost in kot pravijo, alkoholik ni nikoli popolnoma ozdravljen. In nenazadnje ima določena hrana podobne in celo boljše učinke kot alkohol.

Pošlji prijatelju Natisni

Oceni:

  • Ocena članka: 3,2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3,2
glasov 9
Komentarjev: 2
 
Imaš to, kar ima 5% populacije - dipsomanijo. Pač tvoje telo drugače prebavlja alkohol in posledično se nič ne spomniš... O tem se zelo malo govori ali piše, četut je menda raziskan medicinski pojav :D

Nimajo pa vsi tega...

Pojav je razlikovat od Pseudo-dipsomanije - ko se ga tolk napiješ, da se zarad tega ne spomniš :D
Boris Gabrijel 06.09.2010 12:39:33
Alkohol je treba unicevati, ampak ne stem da ga pijemo! Osebno vem da se drugi dan skoraj nic ne spomnim, kadar sem prejsnji (precej)dan pijan.
Več komentarjev
Sorodni članki
Pivo iz nagačenih živali - 2

Pivo iz nagačenih živali

Ne samo, da je najmočnejše pivo na svetu, ima tudi zanimivo podrobnost. Steklenica je oblečena v čisto pravo krzno nagačene živali.

Koktejli - 1

Vas mikajo najboljši poletni koktajli?

Poletni meseci so kot nalašč za odžejanje s plemenito sadno in alkoholno kapljico. Vroči dnevi na plaži in vroče noči v vlažnih diskotekah kar kličejo po gašenju s koktajli. Sledi nekaj najboljših z vseh koncev sveta.

Pršut

Prepovedana hrana, ki vam v resnici koristi

Ste vedeli, da obstaja več kot 15 tipov nasičenih maščob? In čeprav nutricisti zavračajo hrano z veliko maščobe, so nekatere v resnici dobre za srce.

S katero zgodovinsko osebo bi šli na pivo?

Najdražje pivo na svetu

Pivo je ena najstarejših in tudi najbolj priljubljenih pijač na svetu, ki jo ljudje radi pijejo že več kot osem tisoč let.

Kako se spopasti z mačkom - 1

Kako se spopasti z 'mačkom'?

Alkoholni glavobol ni zabavna reč. Vendar navkljub poznavanju posledic prekomernega pitja alkohola veliko ljudi začne dan z vrtoglavico, ostrim glavobolom in pogostimi obiski toaletne školjke.

20 razlogov zakaj nebrsmete zaspati pijani

Pijača za tiste s trdnim želodcem

Poletje je tu in z njim tudi divje zabave, ki se pogosto končajo z glavobolom. Spoznajte tekoče 'zvarke', za katere je bolje, da se jih ne dotaknete.

Kofein

Arhiv
„Zmeraj se bo našel kakšen čistun, ki ga bo erotika šokirala...“ - 7

„Zmeraj se bo našel kakšen 'čistun', ki ga bo erotika šokirala...“

Miha Remec je eden od velikanov slovenske znanstveno fantastične literature in eden najboljših piscev antiutopičnih erotičnih romanov na svetu.

Anketa

Arhiv

Kako pogosto varate?

Kaj se zgodi, če se zgodi za vašim hrbtom - 16
Weather Slovenija
5°C | 16°C pretežno jasno
Petek
18. maj 2012